Motor căutare – Platforma internaţionalizare Enterprise Europe Network

 


Evenimente


Piata unica digitala: pasi urmatori

În România, doar 48 % dintre consumatori folosesc internetul (comparativ cu o medie europeană de 75 %) şi doar 17 % dintre ei cumpără bunuri şi servicii online (faţă de 63 %, media europeană). În acelaşi timp, 23 % dintre români (19 %, media UE) îşi manifestă interesul de a vizualiza conţinut online din alte ţări, iar 35 % dintre ei (27 %, media UE) ar dori să poată urmări conţinutul disponibil online în propria ţară şi când călătoresc în interiorul Uniunii Europene.

Românii sunt în principal preocupați de securitatea plăților online (36%), preferă tranzacțiile în persoană (35%) și au temeri privind utilizarea datelor proprii de către terți(28%). Aceste preocupări sunt pe primele locuri și pentru europeni , însă clasate diferit, pe primul loc fiind temerile privind posibila utilizare a datelor personale de terțe părți (43%), urmate de preocupările privind securitatea plăților online (42%) și de preferința de a face tranzacțiile în persoană (26%). Însă, românii sunt mult sub media europeană în ceea ce privește competențele digitale de bază (20 față de 59%), utilizarea platformelor de e-guvernare (5,7 față de 33%) sau a formularelor online pre-completate (6,6 față de 45%).

Pentru a răspunde acestor temeri și preocupări, precum și pentru a oferi oportunități digitale tuturor consumatorilor și întreprinderilor, Comisia Europeană a adoptat o strategie privind piața unică digitală. Ea cuprinde 16 acțiuni specifice, grupate în 3 piloni, care urmează să fie întreprinse până la sfârșitul anului 2016.

Cei trei piloni de bază sunt:

(1) un acces mai bun al consumatorilor și al întreprinderilor la bunuri și servicii digitale în întreaga Europă;

(2) crearea condițiilor adecvate și de concurență echitabile pentru dezvoltarea rețelelor digitale și a serviciilor inovatoare;

(3) valorificarea la maximum a potențialului de creștere al economiei digitale.

Măsurile avute în vedere pentru fiecare dintre ei includ:

pilonul 1 – norme de facilitare a comerțului transfrontalier, precum și de protecție a consumatorilor; servicii de coletărie mai eficiente și accesibile ca preț; eliminarea geoblocării nejustificate; investigație antitrust în domeniul comerțului electronic; modernizarea legislației privind drepturile de autor; revizuirea directivei privind transmisiile prin satelit și cablu, precum și a normelor privind regimurile de TVA;

pilonul 2 – revizuirea normelor europene din domeniul telecomunicațiilor și a cadrului mediatic audiovizual; analizarea rolului de piață al platformelor online și a modalităților de combatere a conținutului ilegal;  noi norme privind protecția datelor cu caracter personal; parteneriat cu sectorul industrial privind securitatea cibernetică;

pilonul 3 – propunerea unei inițiative europene privind libera circulație a datelor; definirea de priorități pentru standarde și interoperabilitate; sprijin pentru dezvoltarea competențelor digitale și un plan de acțiune privind e-guvernarea.

Pașii următori

Echipa proiectului pieței unice digitale va pune în practică aceste acțiuni până la sfârșitul anului 2016. Cu susținerea Parlamentului European și a Consiliului, piața unică digitală ar trebui finalizată cât mai rapid cu putință.

Piața unică digitală se va afla pe ordinea de zi a reuniunii Consiliului European din 25-­26 iunie.

 

Ştiri

2017-08-22 14:17:19

Training gratuit: Elaborarea și implementarea proiectelor ORIZONT 2020: SME INSTRUMENT

[...]

2017-08-21 15:22:52

Conferința Grow your REGIOn - 8 - 9 noiembrie 2017

Cea de-a doua ediție a conferinței ”Grow your region” va avea loc [...]


Vezi toate ştirile






Enterprise Europe Network

Oportunităţi de afaceri

Cod anunţ: TOUK20161114002

Ţara: Marea Britanie

Tip: Oferta

Titlu Oportunitate: IMM din Marea Britanie a dezvoltat și a adus pe piață o tehnologie tactilă de feed-back, folosind [...]

Valabilă până la data: n/a

Cod anunţ: BRPL20170110001

Ţara: Polonia

Tip: Cerere

Titlu Oportunitate: Firmă poloneză caută furnizori de nuci și fructe uscate pentru încheierea unor contracte [...]

Valabilă până la data: n/a

Vezi toate oportunităţile